در یکی از دیدارهای حساس و مهم هفته بیست و دوم، استقلال در استادیوم آزادی به مصاف صنعت نفت رفت. پس از پیروزی پرسپولیس برابر نفت مسجدسلیمان، حالا فاصله سرخابی های پایتخت در صدر جدول به ۳ امتیاز رسیده و شاگردان مجیدی برای حفظ فاصله ۶ امتیازی، نیاز مبرمی به پیروزی در این بازی دارند.

مجیدی که با بحران عجیبی در خط دفاعی مواجه شده است، امروز برای نخستین بار از رافائل سیلوا در خط دفاعی تیمش استفاده می کند. مدافع برزیلی که چند روزی از پیوستن او به استقلال می گذرد و امروز در کنار عارف غلامی وظیفه حراست از دروازه تیمشان را برعهده دارند.

در سمت مقابل نیز صنعت نفت که در هفته های گذشته توانسته است نتایج خوبی را کسب کند، پس از غلبه بر پرسپولیس حالا به مصاف استقلال رفته است و باید دید شاگردان علیرضا منصوریان در استادیوم آزادی چه نتیجه ای را کسب خواهند کرد. علیرضا منصوریان تاکنون در تقابل هایش با فرهاد مجیدی متحمل شکست نشده و باید دید امروز چه خواهد شد.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، صالح حردانی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی، مهدی مهدی‌پور، عزیزبک آمانوف، رضا آذری، امیرحسین حسین‌زاده، کوین یامگا، آرمان رمضانی

سرمربی: فرهاد مجیدی

گزارش لحظه به لحظه؛ استقلال ۱ - صنعت‌نفت ۰/ استقلال این ۶ را نمی‌خواهد از دست بدهد

ترکیب صنعت نفت: فرزین گروسیان، رضا یزدان دوست، میثم تهی دست، احمد شریعت زاده، امید خالدی، مهدی حنفی، محمود مطلق زاده، حسن بیت سعید، محمدرضا غبیشاوی، طالب ریکانی، شروین بزرگ

سرمربی: علیرضا منصوریان

گزارش لحظه به لحظه؛ استقلال ۱ - صنعت‌نفت ۰/ استقلال این ۶ را نمی‌خواهد از دست بدهد


دقیقه ۳: استقلالی ها در حمله ای چند دامنه، دروازه صنعت نفت را تهدید کردند که شوت عزیزبک آمانوف پس از برخورد به مدافع صنعت نفت، دور شد.

دقیقه ۱۰: ارسال صالح حردانی از سمت راست با ضربه سر آرمان رمضانی همراه شد که فرزین گروسیان به زیبایی توپ را مهار کرد.

دقیقه ۱۱: در دقایقی که استقلال کاملا به روی دروازه صنعت نفت خیمه زده بود، ارسال خطرناک جعفر سلمانی از سمت چپ با امید خالدی در دهانه دروازه دفع کرد.

دقیقه ۱۲: ارسال کرنر مهدی پور به روی دروازه با ضربه سر رافائل سیلوا همراه شد و در شرایطی که گروسیان تنها مسیر توپ را دنبال می کرد، به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه صنعت نفت به بیرون رفت.

دقیقه ۱۴: شوت محکم و ناگهانی شروین بزرگ از زاویه کاملا بسته به تور کنار دروازه برخورد کرد.
دقیقه ۱۵: ارسال جعفر سلمانی از سمت چپ در آستانه ورود مستقیم به دروازه نفت بود که گروسیان با واکنشی به موقع، توپ را مهار کرد.

دقیقه ۱۸: ارسال یامگا به روی دروازه نصیب حسین زاده شد. این بازیکن با یک استپ و حرکت بدن خوب، می توانست دروازه گروسیان را تهدید کند ولی مزاحمت مدافع صنعت نفت و تعلل این بازیکن، باعث از دست رفتن این موقعیت خوب شد.

دقیقه ۲۹: در لحظاتی که بازی کاملا آرام و بدون خلق موقعیت خاصی دنبال می شد، شوت رضا آذری در بین راه به آرمان رمضانی برخورد کرد.

گل اول استقلال (دقیقه ۳۲: امیرحسین حسین زاده) ؛ پس از همکاری تیمی آبی ها، پاس سلمانی به کوین یامگا رسید و این بازیکن با یک ارسال دیدنی توپ را به دهانه دروازه فرستاد که امیرحسین حسین زاده وینگر کوتاه قامت آبی ها با یک پرش بلند، بالاتر از امید خالدی با یک ضربه سر دروازه گروسیان را باز کرد و گل نخست بازی را به ثمر رساند.

گل اول استقلال را در ویدیوی زیر ببینید:

دقیقه ۴۱: شوت راه دور طالب ریکانی با فاصله زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۳: یک ضربه کاشته و ارسال بازیکنان صنعت نفت به شروین بزرگ رسید که ضربه سر این بازیکن کم جان بود و حسینی به راحتی توپ را مهار کرد.

دقیقه ۵۳: کرنر ارسالی روی دروازه صنعت نفت روی توپ دوم و در دهانه دروازه به عارف غلامی رسید و این بازیکن موفق شد دروازه را باز کند، اما پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا بود تا این گل مردود شود.

دقیقه ۵۶: امیرحسین حسین‌زاده این بار از سمت چپ قصد داشت پایه‌گذار گل تیمش شود، اما توپی که مقابل دروازه به مهدی مهدی‌پور سپرده بود، با دخالت مدافع صنعت نفت و در نهایت ضربه مهدی‌پور به اوت رفت.

دقیقه ۷۴: عزیزبک آمانوف پشت محوطه جریمه صنعت نفت اقدام به شوتزنی کرد که ضربه او از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۸۳: کوین یامگا در محوطه جریمه صنعت نفت صاحب موقعیت خوبی شد، اما خروج به موقع گروسیان موقعیت گل را از او گرفت.

نکته ویژه:

استقلال که هفته گذشته با غلبه بر گل‌گهر سیرجان توانست با رکورد بیشترین بازی شکست‌ناپذیر متوالی یک تیم در لیگ برتر (۲۱ بازی شکست‌ناپذیر سپاهان در فصل ۹۰-۸۹) برابری کرد، برای بیست‌ودومین هفته پیاپی شکستی متحمل نشد تا از این حیث به تنهایی رکورددار باشد. تیم مجیدی که در خط دفاعی آماری خارق‌العاده از خود بر جا گذاشته است، این هفته هم گل نخورد تا دیوار تدافعی‌اش مستحکم‌تر شود.